2013-04-10

San marzano del 2

Jag har hittat san marzano tomater, ekologiska dessutom. Sweeet! Eller ja, ekologiska och ekologiska. Det är någon slags italiensk kravmärkning enligt vad det står på burken. "Legambiente" Lite märkligt att de då inte har en eu-blomma eller liknande på sig. De där eko-märkningarna brukar ju gå att översätta till svenska.
Nåväl, hutlösa 24 spänn får du lov att punga ut med. Måtte de vara så fantastiska som det sägs, jag återkommer om den saken. Jag köpte dem på Aldardos vid kungsportsplatsen i Göteborg.
Mycket högtravande men underhållande berättelse om san marzanotomatens förträfflighet finns att läsa på baksidan. Den kanske jag bjuder på en annan gång.



1 kommentar:

  1. Märkte du någon större skillnad på dessa omtalade tomater? Jag ska köpa hem Corbarino-tomater idag till italiensk pizzakväll och tänker göra ett litet smaktest mot sedvanliga burktomater. :)

    SvaraRadera