2012-09-24

Breasola på Cyrano

För något år sedan skrev pizzarevolutionen om att det vore trevligt om Cyrano förnyade sitt pizzautbud ibland. Nu verkar det som att de har uppmärksammat min önskan (jag tar åt mig äran även om det inte skulle vara jag som påverkade dem:-) 


Nu har Cyrano infört gästpizzor som de byter vart 4e månad. Helt rätt! Deras senaste gästspel är en Breasola. röktorkade, saltade  och kryddade lövtunna skivor av nöt- eller oxkött. Magert, salt och mumsigt. I övrigt innehåller den: tomatsås, ost mozzarella ruccola och rostad lök. Först blev jag lite skärrad av att den har rostad lök. Kändes lite korvmojs varning, men men Cyranos känsla för proportioner var det mycket lite rostad lök som absolut förhöjde smakupplevelsen.  

känsla för proportioner. varje pizza är ett konstverk på Cyrano!

Jag avslutade ju givetvis mitt Cyranobesök med att försöka fiska ur lite pizzahemligheter ur personalen. Resultat håller på att testas i mitt testkök och innehåller häpnadsväckande fakta om hur man gör riktigt bra tomatsås. Utlovar lite tomatsås-hemligheter inom kort så välkommen åter. 

nöjd! lika nöjd efter att den var uppäten!

3 kommentarer:

  1. j.gudmunds@hotmail.com29 september 2012 kl. 17:40

    Skicka gärna recept på tomatsåsen till min email =)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Säg till när du skall ut och elda igång din ugn nästa gång vet jag!

    SvaraRadera
  3. Jag är nyfiken på hur man gör Cyranos tomatsås. Jag läste på en annan sida att det tar 10 timmar att koka den, stämmer det? När kommer receptet? ;)

    SvaraRadera